jednotlivý kurz

Cirkadiánní rytmus a metabolismus, zdraví a fyzický výkon

Podrobnosti

Věděli jste, že každý z nás má svůj vlastní vnitřní rytmus? Ve skutečnosti má každá z bilionů buněk v našem i na našem těle svůj vlastní rytmus. Skoro všechny organismy na této planetě se totiž vyvinuly za přítomnosti její přirozené rotace a tím pádem cyklu dne a noci. 

Aby tyto organismy prosperovaly v kontextu cyklického prostředí, vytvořily si své biologické "hodiny", které produkují zhruba 24hodinové cirkadiánní rytmy, jako je cyklus spánek/bdění a denní změny v trávení a metabolismu. Dokonce i imunitní systém má svůj rytmus. Když jsou naše biologické hodiny synchronizovány s prostředím, ve kterém žijeme, cítíme se a fungujeme lépe. Dnešní doba však přináší přirozenému cirkadiánnímu rytmu mnohá úskalí. Naše biologické hodiny jsou narušovány používáním umělého osvětlení, konzumací stravy v nesprávnou dobu, prací v časech, které nejsou v souladu s naším přirozeným rytmem, změnami časových pásem a pod. To vede k postupnému zhoršení výkonnosti či zdravotního stavu. 

V této přednášce vedené Gregorym Potterem, PhD. prozkoumáte, jak vaše hodiny "tikají" a co je ovlivňuje. Co se stane, když se začnou zpožďovat, a - co je nejdůležitější - jak žít v synchronizaci se svým cirkadiánním rytmem, abyste docílili lepší produktivity a vnitřní pohody. Greg Potter, PhD. se věnuje problematice cirkadiánních rytmů v souvislosti s regulací váhy, metabolickým zdravím, zlepšováním krevních markerů jako je např. krevní cukr, a řadě dalších důležitých témat. Na mnoha prezentovaných studiích ukazuje, že jednoduchými změnami v načasování jídleníčku (tzv. nutriční timing) lze docílit například redukce váhy či zlepšení krevních markerů. Část přednášky věnuje i zlepšení a optimalizaci sportovního výkonu, což jistě ocení rekreační i profesionální sportovci.

Co se dozvíte

  • Proč máme biologické hodiny a cirkadiánní rytmy
  • Jak fungují vaše biologické hodiny a jak jsou každý den synchronizovány
  • Důsledky narušení biologických hodin
  • Jak optimalizovat načasování stravování, fyzickou aktivitu a vystavení se světlu tak, aby se biologické hodiny posílily
  • Proč mohou biologické hodiny jednotlivce ovlivňovat jeho reakce na určité léky

Obdržíte

  • Videonahrávku webináře v angličtině s českými titulky (přístup na 1 rok)
  • Prezentaci v pdf v českém jazyce
  • Prezentaci pdf v originále (angličtina)
  • Transkript webináře v českém jazyce
  • Odkazy na studie a další zdroje v prezentaci

O lektorovi

Potter, Gregory, PhD.

Gregory Potter, PhD. získal doktorát v oblasti spánku, cirkadiánních rytmů, výživy a metabolismu. Jeho výzkum byl uveden v desítkách mezinárodních zpravodajských kanálů včetně BBC, Reuters a The Washington Post. Jeho specializací je metabolická optimalizace skrze nutriční timing. Pomáhá tak klientům zlepšit kvalitu života, zdraví a v neposlední řadě sportovní výkon. Greg se kromě spolupráce s US Naval Special Warfare Command podílel např. i na přípravě řady sportovců na závody, včetně sprinterů, kteří následně získali 4 zlaté medaile na mistrovství Evropy či veslařů, kterým se podařilo zlomit světový rekord. Greg je spoluzakladatelem a vědeckým ředitelem společnosti Resilient Nutrition, společnosti zabývající se výživou a doplňky stravy.

Základní údaje

Obtížnost
Počet lekcí 1
Délka kurzu 62 minut

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru

Ať máte vše z první ruky.
chci odebírat newsletter